Martvisser.nl is al vanaf de lancering van de webshop klant bij Rocket Digital. Sinds 2016 werken we samen met Mart Visser aan het verbeteren van de advertising en e-mail campagnes.
Deze case van Mart Visser toont de kracht van een gedegen e-mail strategie. Sinds de start van de samenwerking zijn de onderstaande resultaten behaald. Resultaten waar we trots op zijn. In deze klantencase lees je meer over onze werkwijze en de kracht van e-mail marketing.
Mart Visser zit al 30 jaar in het modevak en is een van de bekendste Nederlandse modeontwerpers. De damescollecties van Mart Visser laten zich kenmerken door ambacht, liefde voor luxe materialen en oog voor detail. De kleding van Mart Visser is te koop bij meer dan 50 fysieke verkooppunten in Nederland en bij diverse webshops, waaronder Wehkamp.nl en de eigen webshop www.martvisser.nl.
“Het hebben van een goede sparringpartner is het meest essentiële wat er is in onze branche. Sparren over wat de markt doet, wat er is verandert, wat de juiste cijfers zijn, welke doelgroep reageert en welke niet, enzovoorts. De afgelopen zes jaar is Erik een waardevol onderdeel van ons marketingteam.”
Ernst Visser
Managing Director
Op het moment dat Mart Visser bij Rocket Digital aanklopt had het bedrijf net besloten het contract met de V&D te verbreken, om daarna zelfstandig een collectie te verkopen via een eigen webwinkel. De eerste doelstelling was helder: online onder de aandacht komen bij eerdere V&D klanten én het realiseren van een ambitieuze omzet. Sindsdien komen we elk jaar bijeen om de marketing strategie en doelstellingen aan te scherpen.
De concurrentie in dameskleding is op z’n zachts gezegd vrij hoog. Concurreren doe je met grote gevestigde namen en een groeiend aantal nieuwe webshops. Hoe kunnen we met een bescheiden en exclusieve collectie online zichtbaar zijn onder de doelgroep en een stabiele omzet creëren?
Een stabiele omzet creëren begint met een gedegen doelgroepanalyse en marketingstrategie. Wie is je doelgroep en hoe ga je de collectie onder de aandacht brengen? Hoe ga je de klant aan je binden en zorg je voor een hogere Customer Lifetime Value (CLV)?
Deze klantenbinding gaat ervoor zorgen dat klanten je website niet alleen via betaalde kanalen, maar ook via onbetaalde kanalen weten te vinden. Deze brede zichtbaarheid is essentieel voor het online succes van een gezonde webshop.
Investeren in leadgeneratie en e-mail marketing was dan ook vanaf dag 1 minstens net zo belangrijk als het investeren in de zichtbaarheid op zoekmachines en sociale platformen.
Het resultaat mag er zijn: binnen een jaar is het nieuwsbriefbestand met ruim 250% gestegen en is het open rate gemiddeld >50%!
Hoe we daarvoor gezorgd hebben?
Het investeren in leadgeneratie en e-mail werpt haar vruchten af: jaarlijks groeit het aantal nieuwsbriefabonnees gemiddeld met 35% en inmiddels is e-mail het tweede grootste omzet kanaal van de webshop.
Hoe we daarvoor gezorgd hebben?
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij kijken graag naar de mogelijkheden.