Cases

Springest team

Springest

Automatisering SEA campagnes duizenden opleidingen

Springest is dé site waar je alles vindt om naast je werk te leren. Op Springest vinden bezoekers ruim 200.000 trainingen van meer dan 5.000 verschillende aanbieders. Springest is ook actief in Duitsland, België en Engeland.

Beheer SEA campagnes

Sinds juli 2018 beheren we de SEA campagnes van Springest. Een samenwerking waar we trots op zijn: Springest is een ambitieuze en sterk groeiende organisatie.

De uitdaging die Springest heeft ligt volledig in ons straatje: het optimaliseren en managen van een SEA account bestaande uit ruim 1.000 conversie-gedreven campagnes.

Om de creatie en het bidmanagement van alle campagnes zo effectief mogelijk in te richten hebben we o.a. de volgende optimalisaties doorgevoerd:

Genoemde optimalisaties maakt het SEA-beheer zeer schaalbaar. Ruim 1.800 opleidingsgroepen worden geautomatiseerd opgebouwd en gemanaged.

Groningse nuchterheid en behulpzaamheid

Springest is blij met de samenwerking, aanpak en resultaten. En daar doen we het voor.

Bram Speelman
Bram Speelman, SEO & Marketing Lead Link bij Springest:


Ik ben heel erg blij met de samenwerking met Rocket Digital. Er zijn een aantal aspecten die mij extra aanspreken.

Niels is onze vaste Google Ads expert. Ik ben heel erg blij met zijn Groningse nuchterheid en behulpzaamheid. Ik krijg snel en regelmatig updates vanuit Rocket Digital. Bij andere bureaus kreeg ik vaak het gevoel dat ze vooral met hun grote klanten bezig waren. Dat gevoel heb ik absoluut niet bij Rocket Digital.

Een ander aspect wat mij aanspreekt, is dat we performance based samenwerken. We werken volgens een model waarin we beiden profiteren van de behaalden successen. Ten slotte is het leuk te vermelden dat Rocket Digital ook trainingen aanbiedt op Springest. Je kunt via Springest een 1op1 SEO training of een 1op1 Google Ads training bij Rocket Digital volgen.

Sterke groei sinds 2008

In 2008 was de oprichter van Springest, Ruben Timmerman, op zoek naar een opleiding op het gebied van coaching. Hij kon nergens een site vinden die hem een overzicht bood van alle mogelijkheden die er waren op dit gebied en dus richtte hij zelf een vergelijkingsplatform op voor opleidingen en trainingen: Eduhub.

In 2010 veranderde de naam van Eduhub naar Springest en betrok het bedrijf een kantoor op het Rokin in Amsterdam. Springest had toen 10 werknemers. Zeven jaar later barstte het pand uit z’n voegen. Springest verliet het centrum en nam daarmee ook een beetje afscheid van het startup-gevoel.

Het geliefde, rommelige Rokin werd verruild voor een kantoor in de Houthavens: groot, nieuw, wit, met uitzicht op het IJ. Er werken nu meer dan 50 mensen bij Springest, er is een kantoor in Duitsland en ook in België is het bedrijf actief.

De professionalisering betekent niet dat Springest vergeten is waar ze vandaan komen. De vergaderruimtes heten Singel en Rokin en natuurlijk is er nog steeds een pingpongtafel.

Springest en Holacracy

De bedrijfscultuur van Springest is een uitstekende match met die van Rocket Digital. Springest werkt sinds 2012 volgens de Holacracy-methode, om effectief te blijven groeien zonder de bureaucratie en omslachtigheid die veel grotere organisaties kenmerkt.

Holacracy is een besturingsmodel waarbij autoriteit in een organische, platte structuur wordt verdeeld over alle medewerkers. Iedere medewerker is hierdoor ‘manager’ van zijn eigen rollen en draagt zelf de verantwoordelijkheid voor het functioneren van deze rollen.

Springest team
Springest op Workation in Spanje

Bram Speelman over de Holacracy-methode:

Veel organisaties passen Holacracy een beetje toe, maar Springest doet dat als een van de weinige bedrijven in Nederland voor 100%.

Iedereen die hier komt werken krijgt een behoorlijk cultuur-shock en het duurt even voordat je je de regels van Holacracy eigen hebt gemaakt. Maar daarna is het moeilijk om terug te gaan naar “gewoon” werken. We zijn het gewend zelf vorm te geven aan onze werkzaamheden en wat ons niet bevalt kunnen en moeten we zelf veranderen.

Dat geeft veel verantwoordelijkheid en het is heel moeilijk om dat op te geven. Daarnaast is ook GTD, Getting Things Done van David Allen, onderdeel van onze manier van werken. GTD is een productiviteits-methode die tot doel heeft een leeg hoofd, of een “mind as water” te verkrijgen, waardoor je ruimte om vrij te reageren en te creëren. Holacracy en GTD maken echt deel uit van ons DNA.

Uitdaging

Alle marketingactiviteiten bij Springest zijn gericht op een groot platform, met opleidingen en trainingen in inmiddels meer dan 1.800 onderwerpen.

De uitdaging hierin is vooral om met een relatief klein team acties uit te voeren die vooral schaalbaar zijn en impact maken. Wij zijn trost op de bijdrage die we hierin kunnen leveren!

Meer weten over onze referenties of werkwijze? Neem gerust contact op!

volg ons op