Always on arbeidsmarktcommunicatie

De reis die een kandidaat aflegt tijdens het proces van interesse tonen in een vacature tot aan het indienen van een sollicitatie en mogelijk het aannemen van een baan betreft vaak meerdere dagen tot weken. Binnen deze reis hebben kandidaten op verschillende momenten interactie met de organisatie.

Hier zijn de typische fasen van een sollicitatie-customer journey:

1. Bewustwording: In deze fase wordt de kandidaat zich bewust van een openstaande vacature of de mogelijkheid om bij een specifiek bedrijf te werken. Dit kan gebeuren door middel van online advertenties, mond-tot-mondreclame, sociale media of andere marketingactiviteiten. De potentiële kandidaat raakt geïnteresseerd in de organisatie en de functie.

2. Onderzoek en overweging: Na de bewustwording gaat de kandidaat actief op zoek naar meer informatie. Ze bezoeken de website van het bedrijf, bekijken de carrièrepagina, lezen over de bedrijfscultuur, missie en waarden, en zoeken naar aanvullende informatie zoals reviews, werknemerservaringen en nieuwsartikelen. Dit helpt de kandidaat om te bepalen of de organisatie en de functie aansluiten bij hun interesses en doelen.

3. Sollicitatie: In deze fase neemt de kandidaat de beslissing om daadwerkelijk te solliciteren. Ze dienen hun sollicitatie in, inclusief een CV, motivatiebrief en mogelijk andere relevante documenten. Dit kan online gebeuren via het sollicitatieformulier op de website van het bedrijf, via e-mail of een specifiek sollicitatieplatform.

Waarom Always on?

Het begrijpen van de customer journey van een sollicitatietraject is belangrijk voor organisaties om de ervaring van kandidaten te verbeteren en de kans op het aantrekken van gekwalificeerde talenten te vergroten. Door elk touchpoint in de customer journey te optimaliseren en positieve interacties te bieden, kan een organisatie zich onderscheiden en een goede indruk achterlaten bij potentiële kandidaten.

Wat kan Rocket Digital voor jou betekenen?

Door de jaren heen heeft Rocket Digital de nodige ervaring opgebouwd in de arbeidsmarktcommunicatie. Ben jij benieuwd hoe wij deze ervaring voor jouw merk in kunnen zetten?

Onze samenwerkingen zijn maatwerk. Na een eerste (digitale) kennismaking brengen wij de wensen in kaart. Deze wensen vertalen wij naar concrete bevindingen. Alle bevindingen verwerken we in een presentatie die we graag gezamenlijk doornemen. 

Ben je geïnteresseerd in een op maat gemaakt advies? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Dignis

55,67% meer kwalitatieve sessies gegenereerd naar vacaturepagina’s

Mart Visser

Jaarlijks gemiddeld 35% meer abonnees

Wat kun je van Rocket Digital verwachten?

Een zeer betrokken en kundige specialist. No-nonsense mentaliteit en to the point communicatie. Samenwerken doen we op basis van succes en tevredenheid; geen langdurige contracten maar focus op de groei van jouw business.

Wil je weten waarom meer dan 100 klanten met ons samenwerken? Lees over onze identiteit en klanten.

volg ons op