Search Engine Advertising (SEA) vormt een belangrijke basis van je online marketing inspanningen. Waar de meeste marketingkanalen een push karakter hebben, is Search Advertising een pull-kanaal. Reeds geïnteresseerde potentiële klanten zoeken actief naar jouw product of dienst op Google of Bing. Dan moet je gevonden worden.
Adverteren binnen zoekmachines draait om één ding: Relevantie. Toon een doeltreffende advertentie bij de juiste zoekopdracht op het juiste moment om de kans op conversie (online aankoop, telefoontje, contactformulier, etc.) te maximaliseren. Naast commerciële doeleinden kunnen goede doelen nieuwe donateurs werven door de inzet van Search Advertising via het Google Grants programma.
Wanneer goed geïmplementeerd is SEA een uitermate effectieve manier om leads en verkopen te genereren. Wanneer niet goed geïmplementeerd kun je veel potentie laten liggen en onnodige kosten maken.
Het is zaak om kwalitatief hoogwaardige campagnes te draaien waarin alle functionaliteiten maximaal benut worden, om zodoende altijd een stap voor te lopen op concurrerende adverteerders.
De bekendste zoekmachine is natuurlijk Google, maar ook Bing moeten we met een marktaandeel van circa 9% niet onderschatten. De kwaliteit van bezoekers is hoog, de klikkosten liggen doorgaans lager dan bij Google. Wij dragen zorg voor de implementatie van het onderhoud van je campagnes binnen zowel Google Ads als Microsoft Ads.
Wij zorgen ervoor dat jouw doelgroep je vindt. Daarvoor moet je weten wie je doelgroep is en hoe potentiële klanten zoeken.
We starten met uitvoerige keyword analyses. Middels een logische en overzichtelijke accountstructuur richten we campagnes in. Creatieve, relevante advertenties worden gekoppeld aan de voor jouw doelgroep belangrijke zoekwoorden.
De resultaten worden vanaf dag 1 nauwlettend gemonitord en doorlopend gebruikt om campagnes te optimaliseren. Hoe converteert een zoekwoord? Welke advertentie presteert beter? Welke USP genereert een hogere CTR?
Misschien is er al flink in SEA geïnvesteerd, misschien is het helemaal nieuw voor jouw onderneming. In beide gevallen kan het lonen om een van onze SEA-specialisten in de arm te nemen. Wij worden blij van groene cijfers. Een zo hoog mogelijke rendement behalen uit de search campagnes is ons doel.
Wil je meer informatie over de voordelen en nadelen van uitbesteden? Lees hier alle informatie over Google Ads uitbesteden en Google Shopping uitbesteden.
Ben je reeds actief met Google Ads? En wil je de campagnes door laten spitten door onze specialisten? In een vrijblijvende account audit toetsten we je Google Ads account op basis van de volgende onderdelen;
Alle bevindingen verwerken we in een presentatie die we graag gezamenlijk doornemen. Ben je geïnteresseerd in onze account audit? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Een zeer betrokken en kundige specialist. No-nonsense mentaliteit en to the point communicatie. Samenwerken doen we op basis van succes en tevredenheid; geen langdurige contracten maar focus op de groei van jouw business.
Wil je weten waarom meer dan 100 klanten met ons samenwerken? Lees over onze identiteit en klanten.