Diensten

Google Shopping

Advertenties van je assortiment in Google met beeld, beschrijvingen en prijzen. Dat is Google Shopping.

Waarom Google Shopping?

Als retailer is het essentieel om online vindbaar te zijn op je assortiment. Met Google Shopping word je gehele productvoorraad online vindbaar. Het is een uitstekende aanvulling op Search Advertising (reguliere tekstadvertenties). Op basis van je productfeed (export productdatabase) word je zichtbaarheid in Google aanzienlijk vergroot en genereer je meer relevante bezoekers naar je webshop.

Google Shopping werkt niet op basis van zoekwoorden, maar met een productfeed. Met de juiste instellingen worden de producten uit jouw feed gematched aan zoekopdrachten van Google gebruikers. Google zoekers kunnen het aanbod van verschillende webshops eenvoudig vergelijken. Zorg dat de juiste producten getoond worden en draag zorg voor sterke titels, afbeeldingen, product-omschrijvingen.

Google CSS partner

Google heeft recent het partnerprogramma Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma waarbij andere ‘vergelijkers’ meer ruimte krijgen binnen de Google Shopping resultaten. Adverteerders via een Google CSS hebben fors financieel voordeel t.o.v. adverteerers die rechtstreeks adverteren via Google shopping. Om onze klanten te laten profiteren van het forse financiële voordeel van CSS hebben we vanuit Rocket Digital een eigen vergelijkingswebsite gelanceerd. Lees meer over Google CSS partner.

Hoe gaat Rocket Digital jou helpen?

Ons doel is om maximaal rendement te realiseren vanuit Google Shopping waarbij we jou ontzien van de technische kant. We beginnen bij het begin: de product feed. Ongeacht of Shopping reeds ingezet wordt. Feed optimalisaties worden gevolgd door uitvoerige analyses op campagne-, product-, en zoekwoordniveau: het uitgangspunt van onze Shopping strategie.

De resultaten worden vanaf dag 1 nauwlettend gemonitord en doorlopend gebruikt om campagnes te optimaliseren. Hoe converteert een zoekwoord? Welke producten verkopen goed? Welke minder? Welke productgroepen hebben hoge marges? Dit koppelen we aan je terug middels overzichtelijke rapportages met heldere toelichting. Zo halen we het maximale uit jouw online campagnes.

Neem contact op!

Search Advertising (SEA)

Search Advertising vormt een belangrijke basis van je online marketing inspanningen. Waar de meeste marketingkanalen een push karakter hebben, is Search Advertising een pull kanaal. Reeds geïnteresseerde potentiële klanten zoeken actief naar jouw product of dienst. Dan moet je gevonden worden.

Search Advertising

SEO

Hoe beter je vindbaar bent in de gratis (organische) zoekresultaten van Google, hoe meer bezoekers, leads en verkopen je genereert. Dat is wat je met SEO bewerkstelligt. SEO bestaat uit een verzameling technieken gericht op het optimaliseren van je website die de vindbaarheid doen verbeteren.

SEO

Social Advertising

Sociale media zijn vastgeroest in onze alledaagse levens. Met een legio aan targeting-mogelijkheden hebben bedrijven volop mogelijkheden om potentiële klanten te bereiken op Facebook, LinkedIn en Twitter.

Social Advertising

Retargeting

Hoe bereik je jouw doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap? Hoe beweeg je potentiële klanten van overweging naar actie? Het antwoord is Retargeting – het opnieuw bereiken van personen die interactie met jouw merk, organisatie of bedrijf hebben gehad.

Retargeting

Verhalen van klanten

Wat kun je van Rocket Digital verwachten?

Een zeer betrokken en kundige specialist. No-nonsense mentaliteit en to the point communicatie. Samenwerken doen we op basis van succes en tevredenheid; geen langdurige contracten maar focus op de groei van jouw business.

Wil je weten waarom meer dan 80 klanten met ons samenwerken? Lees over onze identiteit en klanten.