Heb je ondersteuning nodig bij je Google Shopping campagnes? Ontbreekt het je aan tijd of kennis om je Google Shopping campagnes te beheren? Of ben je van mening dat er (te) weinig rendement uit de campagne wordt gehaald?
Besteed je Google Shopping campagnes dan uit aan Rocket Digital, Premier Partner van Google. Ons team van gecertificeerde professionals staat voor je klaar om je Google Shopping campagnes naar een hoger niveau te tillen.
Wil je zelf aan de slag met Google Shopping? Met onze maatwerk Google Ads training kunnen we een training verzorgen specifiek gericht op Google Shopping.
Met Google Shopping adverteer je met jouw producten in de zoekmachine van Google. Een Shopping-advertentie bestaat uit een afbeelding van het product, een titel, prijs en de naam van jouw shop.
Ja en nee. Google Shopping advertenties kunnen weergegeven worden in de reguliere zoekresultaten. Om hier getoond te worden moet je als adverteerder betalen op basis van kosten per klik. Daarnaast beschikt Google over een Shopping tabblad. Hier staan zowel betaalde (gesponsorde) advertenties als gratis (organische) productvermeldingen.
Shopping-advertenties nemen een prominente positie in op Google en worden vaak boven of naast de tekstuele advertenties weergegeven. Als adverteerder heb je een grote kans op een klik en verkoop. Bezoekers weten door de prijs en afbeelding immers beter wat ze kunnen verwachten in vergelijking met een klik op een traditionele tekstadvertenties. Je kunt zichtbaar zijn in Google op je complete productassortiment en campagnes kunnen we optimaliseren op basis van ROI.
Een productfeed, ook wel XML-feed of datafeed genoemd, is een textuele weergave van alle kenmerken van een product. Denk hierbij aan merk, prijs, beschrijving, link naar de productafbeelding, et cetera.
Wij werken op uurbasis voor onze Google Shopping opdrachtgevers. Het aantal benodigde uren stemmen we af op de omvang van de campagnes en de kansen die er liggen. Neem gerust contact op voor een offerte, uiteraard geheel vrijblijvend.
Ja. Voor diverse opdrachtgevers werken wij met DataFeedWatch en Channable om de productfeed te optimaliseren. Daarnaast werken we samen met diverse CSS partners.
”FysioSupplies is erg tevreden over de samenwerking met Rocket Digital. Sinds de samenwerking is de omzet en het rendement uit Google Ads enorm gestegen. We waarderen ook enorm de laagdrempeligheid en persoonlijke sfeer bij Rocket Digital. Keep up the good work guys!”
Wil je Google Shopping uitbesteden en wil je weten welke kansen er specifiek voor jullie campagnes liggen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dat kan via ons contactformulier of door simpelweg te bellen: 050 700 15 35.
Rocket Digital is gespecialiseerd in het genereren van leads en/of verkopen door de inzet van Google Ads campagnes. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever zetten we de campagnes op. Vervolgens starten we met doorlopende optimalisaties en heldere communicatie over onze werkwijze en de resultaten.
Met SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, realiseren we vindbaarheid binnen de gratis zoekresultaten van Google. Wij onderstuenen bij linkbuilding, technische optimalisaties en content marketing.
Website-bezoekers genereren een schat aan waardevolle data. Deze data kunnen we meten, analyseren en rapporteren met behulp van Analytics.
Een Google Ads training of Google Analytics training volgen in Groningen? Je bent van harte welkom bij ons op kantoor in de Mediacentrale. Bekijk via onderstaande link al onze trainingen.
Wil je zelf aan de slag met Google Shopping advertenties? Lees hieronder hoe je in 3 stappen eenvoudig een Shopping-campagne kunt instellen in Google Ads.
In deze stap gaan we ervan uit dat je het Merchant Center account hebt aangemaakt. Log in bij Merchant Center om een productfeed te uploaden.
Het aanmaken van een productfeed is eenmalig. Zodra de feed is aangemaakt, kan je deze verversen zonder deze opnieuw te registreren.
Zorg dat je feed up to date is door hem regelmatig te verversen. Je moet minimaal elke 30 dagen actuele productdata naar Merchant Center sturen. Het makkelijkst is om te kiezen voor gepland ophalen. Bij deze methode zal Google de feed namelijk automatisch verversen.
In deze derde en laatste stap ga je een Shopping campagne aanmaken in Google Ads.