Google Shopping uitbesteden

Heb je ondersteuning nodig bij je Google Shopping campagnes? Ontbreekt het je aan tijd of kennis om je Google Shopping campagnes te beheren? Of ben je van mening dat er (te) weinig rendement uit de campagne wordt gehaald?

Besteed je Google Shopping campagnes dan uit aan Rocket Digital, Premier Partner van Google. Ons team van gecertificeerde professionals staat voor je klaar om je Google Shopping campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Waarom Google Shopping uitbesteden?

  • Je haalt een hoger rendement en meer omzet uit je campagne, doordat een gecertificeerde Google Shopping specialist jouw campagnes beheert.
  • Met behulp van onze Datafeed Management Tools is je productfeed altijd up-to-date en voldoet deze aan de voorwaarden van Google Ads.
  • Door de inzet van feed optimalisatie vergroten we het bereik van je Shopping advertenties.
  • Je behoudt het overzicht op de resultaten, dankzij onze overzichtelijke rapportages en dashboards.

Google Shopping opdrachtgevers

Bekijk meer

Neem vrijblijvend contact op

Arjan Klaassen

Na het afronden van de master Marketing Management aan de RUG in Groningen ben ik in 2017 gestart bij Rocket Digital. In de afgelopen jaren heb ik veel Google Shopping campagnes opgezet. Met een enorme omzetgroei als resultaat.

Lennart Moes

In 2012 ben ik gestart met online marketing bureau Rocket Digital. We werken heel graag voor webshops die Google Shopping uitbesteden. De resultaten zijn zeer goed en we kunnen veel impact maken.

Wat onderscheidt ons?

  • We werken samen met diverse Google CSS Shopping partners, waardoor onze klanten profiteren van 20% korting op de klikprijzen.
  • Rocket Digital is Google Premier Partner. De Google Partner-status laat zien dat Rocket Digital over de Google Shopping-vaardigheden en -expertise beschikt en in staat is om groei in conversies en/of omzet bij onze opdrachtgevers te realiseren.
  • Als onderdeel van het Google Partnerprogramma krijgen we in een vroeg stadium toegang tot nieuwe functionaliteiten, waar onze opdrachtgevers van profiteren.
  • Daarnaast biedt Google een hoger ondersteuningsniveau aan Google Premier Partners waar uiteraard ook onze opdrachtgevers van profiteren.
  • Geen onnodig lange contracten; deze zijn elk moment opzegbaar. We willen samenwerken op basis van succes en tevredenheid en niet omdat er een contract ligt.
  • Omdat we geen sales doen moeten we het hebben van zeer tevreden klanten. Om een indruk te krijgen van onze werkwijze kun je hier enkele klantcases lezen en hier recensies die klanten op Google hebben geplaatst.

Google Shopping training

Wil je zelf aan de slag met Google Shopping? Met onze maatwerk Google Ads training kunnen we een training verzorgen specifiek gericht op Google Shopping.

Google Shopping cases

Alpha Men

Care for Skin & The Alpha Men

Sinds 2015 werken we samen met de merken Care for Skin  en The Alpha Men, waardoor we in 2020 het vijfjarig jubileum hebben mogen vieren. […]
Kaartje 2 Go

Kaartje2go

Sinds oktober 2016 werkt Rocket Digital samen met Kaartje2go, aanbieder van wenskaarten en meermaals getest als beste kaartjeswebsite van Nederland. In korte tijd is een […]

Veelgestelde vragen over Google Shopping

Wat is Google Shopping?

Met Google Shopping adverteer je met jouw producten in de zoekmachine van Google. Een Shopping-advertentie bestaat uit een afbeelding van het product, een titel, prijs en de naam van jouw shop. 

Is Google Shopping gratis?

Ja en nee. Google Shopping advertenties kunnen weergegeven worden in de reguliere zoekresultaten. Om hier getoond te worden moet je als adverteerder betalen op basis van kosten per klik. Daarnaast beschikt Google over een Shopping tabblad. Hier staan zowel betaalde (gesponsorde) advertenties als gratis (organische) productvermeldingen.

Wat zijn de voordelen van Google Shopping?

Shopping-advertenties nemen een prominente positie in op Google en worden vaak boven of naast de tekstuele advertenties weergegeven. Als adverteerder heb je een grote kans op een klik en verkoop. Bezoekers weten door de prijs en afbeelding immers beter wat ze kunnen verwachten in vergelijking met een klik op een traditionele tekstadvertenties. Je kunt zichtbaar zijn in Google op je complete productassortiment en campagnes kunnen we optimaliseren op basis van ROI.

Wat is een Google Shopping feed?

Een productfeed, ook wel XML-feed of datafeed genoemd, is een textuele weergave van alle kenmerken van een product. Denk hierbij aan merk, prijs, beschrijving, link naar de productafbeelding, et cetera.

Wat kost het uitbesteden van Google Shopping?

Wij werken op uurbasis voor onze Google Shopping opdrachtgevers. Het aantal benodigde uren stemmen we af op de omvang van de campagnes en de kansen die er liggen. Neem gerust contact op voor een offerte, uiteraard geheel vrijblijvend.

Werken jullie met externe tools?

Ja. Voor diverse opdrachtgevers werken wij met DataFeedWatch en Channable om de productfeed te optimaliseren. Daarnaast werken we samen met diverse CSS partners.

Online marketing bureau Rocket Digital

Google Shopping opdrachtgevers aan het woord:

Alexander Oltrop, Directeur/eigenaar FysioSupplies

”FysioSupplies is erg tevreden over de samenwerking met Rocket Digital. Sinds de samenwerking is de omzet en het rendement uit Google Ads enorm gestegen. We waarderen ook enorm de laagdrempeligheid en persoonlijke sfeer bij Rocket Digital. Keep up the good work guys!”

Careforskin

Cedric van Dijken, Founder CareForSkin en TheAlphaMen

”Al ruim 6 jaar werken we samen met Rocket Digital. De samenwerking is top, no-nonsense mentaliteit, betrouwbaar en vooral erg kundig!”

Neem vrijblijvend contact op

Wil je Google Shopping uitbesteden en wil je weten welke kansen er specifiek voor jullie campagnes liggen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dat kan via ons contactformulier of door simpelweg te bellen: 050 700 15 35.

Met welke diensten kunnen we helpen?

Search

Google Ads

Rocket Digital is gespecialiseerd in het genereren van leads en/of verkopen door de inzet van Google Ads campagnes. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever zetten we de campagnes op. Vervolgens starten we met doorlopende optimalisaties en heldere communicatie over onze werkwijze en de resultaten.

SEO

SEO

Met SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, realiseren we vindbaarheid binnen de gratis zoekresultaten van Google. Wij onderstuenen bij linkbuilding, technische optimalisaties en content marketing.

Analytics

Analytics

Website-bezoekers genereren een schat aan waardevolle data. Deze data kunnen we meten, analyseren en rapporteren met behulp van Analytics.

Trainingen

Trainingen

Een Google Ads training of Google Analytics training volgen in Groningen? Je bent van harte welkom bij ons op kantoor in de Mediacentrale. Bekijk via onderstaande link al onze trainingen.

SEO Copywriting

Social Advertising

Bezoekers en conversies genereren vanuit Facebook, Instagram, LinkedIn in Pinterest? We halen met maximale uit Social campagnes.

CRO

Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat meer mensen overgaan tot converteren (het doen van de gewenste actie, bijvoorbeeld een aankoop). We doen dit bijvoorbeeld door het opzetten van A/B tests.

Hoe werkt Google Shopping?

Google Shopping instellen in 3 stappen.

Wil je zelf aan de slag met Google Shopping advertenties? Lees hieronder hoe je in 3 stappen eenvoudig een Shopping-campagne kunt instellen in Google Ads.

Wat heb je nodig?

  • Google Ads account. Nog geen Google Ads account? Lees hier hoe je een Google Ads account aanmaakt en instelt.
  • Google Merchant Center account. Nog geen Google Merchant Center account? Maak er hier een aan. 
  • Google account. Als je gaat werken met de producten van Google, dan heb je een Google account nodig. 
  • Productfeed die voldoet aan de productspecificaties van Google. Een productfeed is een export van alle producten uit jouw webshop. 

Stap 1. Google Ads en Merchant Center account koppelen

  • Allereerst ga je Google Ads koppelen aan je Google Merchant Center account. Om dit te doen log je in op Merchant Center, klik je op de steeksleutel en vervolgens op Gekoppelde accounts. Stuur vervolgens een koppelingsverzoek naar je Google Ads account door op ACCOUNT KOPPELEN te klikken. Vul hier je Google Ads ID en klik op KOPPELINGSVERZOEK VERZENDEN.  
  • Om het koppelingsverzoek te accepteren log je in op Google Ads, klik je op Tools en Instellingen en ga je naar de pagina Gekoppelde accounts. Zoek daar je Google Merchant Center account op en accepteer het koppelingsverzoek. 

Stap 2. Een productfeed uploaden

In deze stap gaan we ervan uit dat je het Merchant Center account hebt aangemaakt. Log in bij Merchant Center om een productfeed te uploaden. 

  • Klik in het linkermenu op Producten en vervolgens op Feeds.
  • Klik op het blauwe plusje en doorloop de stappen om een feed te uploaden. 
  • (Optioneel) Als je een feed wil testen voordat je de gegevens verwerkt, selecteert je ‘Uploaden als test’.

Het aanmaken van een productfeed is eenmalig. Zodra de feed is aangemaakt, kan je deze verversen zonder deze opnieuw te registreren. 

Zorg dat je feed up to date is door hem regelmatig te verversen. Je moet minimaal elke 30 dagen actuele productdata naar Merchant Center sturen. Het makkelijkst is om te kiezen voor gepland ophalen. Bij deze methode zal Google de feed namelijk automatisch verversen.  

Stap 3. Een Shopping campagne maken

In deze derde en laatste stap ga je een Shopping campagne aanmaken in Google Ads.  

  • Log in op je Google Ads-account.
  • Klik in het linkermenu op Campagnes.
  • Klik op de blauwe plusknop en vervolgens op Nieuwe campagne.
  • Selecteer het doel voor deze campagne (Sales of Campagne maken zonder doel) 
  • Selecteer Shopping als campagnetype.
  • Kies het land waar de producten worden verkocht. Zorg dat dit land overeenkomt met het land dat je hebt ingevuld bij het uploaden van je productfeed!
  • Kies je campagnesubtype: Slimme Shopping-campagne of standaard Shopping-campagne. Met een slimme Shopping-campagne zal Google proberen de conversiewaarde te maximaliseren. Bij een slimme Shopping-campagne geef je Google de controle over je biedingen en plaatsingen. Met een standaard Shopping-campagne heb je veel meer controle over je biedingen en plaatsingen. Bij een standaard Shopping-campagne kan je bijvoorbeeld per productgroep een doelrendement nastreven en aangeven op welke zoektermen je niet wil adverteren.   
  • Maak als laatst een advertentiegroep aan en klik op Opslaan.
volg ons op