Google Shopping uitbesteden?

Heb je ondersteuning nodig bij je Google Shopping campagnes? Ontbreekt het je aan tijd of kennis om je Google Shopping campagnes te beheren? Of ben je van mening dat er (te) weinig rendement uit de campagne wordt gehaald? Besteed je Google Shopping campagnes dan uit aan Rocket Digital, Premier Partner van Google. Ons team van gecertificeerde professionals staat voor je klaar om je Google Shopping campagnes naar een hoger niveau te tillen.

Waarom zou je Google Shopping uitbesteden?

  • Je haalt een hoger rendement en meer omzet uit je campagne, doordat een gecertificeerde Google Shopping specialist jouw campagnes beheert.
  • Met behulp van onze Datafeed Management Tools is je productfeed altijd up-to-date en voldoet deze aan de voorwaarden van Google Ads.
  • Door de inzet van feed optimalisatie vergroten we het bereik van je Shopping advertenties.
  • Je behoudt het overzicht op de resultaten, dankzij onze overzichtelijke rapportages en dashboards.

Wat onderscheidt ons?

  • We werken samen met diverse Google CSS Shopping partners, waardoor onze klanten profiteren van 20% korting op de klikprijzen.
  • Rocket Digital is Google Premier Partner. De Google Partner-status laat zien dat Rocket Digital over de Google Shopping-vaardigheden en -expertise beschikt en in staat is om groei in conversies en/of omzet bij onze opdrachtgevers te realiseren.
  • Als onderdeel van het Google Partnerprogramma krijgen we in een vroeg stadium toegang tot nieuwe functionaliteiten, waar onze opdrachtgevers van profiteren.
  • Daarnaast biedt Google een hoger ondersteuningsniveau aan Google Premier Partners waar uiteraard ook onze opdrachtgevers van profiteren.
  • Geen onnodig lange contracten; deze zijn elk moment opzegbaar. We willen samenwerken op basis van succes en tevredenheid en niet omdat er een contract ligt.
  • Omdat we geen sales doen moeten we het hebben van zeer tevreden klanten. Om een indruk te krijgen van onze werkwijze kun je hier enkele klantcases lezen en hier recensies die klanten op Google hebben geplaatst.

Vrijblijvende Google Shopping analyse ontvangen?

Wij concentreren ons volledig op bedrijven die structureel willen samenwerken. We streven namelijk naar een langdurige samenwerking op basis van succes en tevredenheid. Indien een bedrijf haar Google Shopping campagnes wil uitbesteden, dan investeren we veel tijd om de potentiële samenwerking te onderzoeken.

De analyse die wij maken is volledig vrijblijvend. Uit de analyse moet blijken of er mogelijkheden zijn om samen te werken. En uiteraard moet er een klik zijn in het persoonlijke gesprek.

In een Google Shopping analyse komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Worden alle conversies correct gemeten, zowel in Google Ads als in Google Analytics.
  • Is het conversie-attributie model goed afgestemd op het aankoopgedrag van klanten.
  • Staan alle campagne-instellingen correct.
  • Is de structuur van de campagnes en advertentiegroepen logisch ingedeeld.
  • Wordt er bij het aansturen van biedingen rekening gehouden met de marges en beschikbaarheid van producten.
  • Zijn alle zoekwoorden en zoekopdrachten relevant.
  • Worden de biedingen handmatig gemanaged of is er een automatische biedstrategie actief.
  • In welke mate wordt er gebruik gemaakt van doelgroepen en retargeting.
  • Is de Google Shopping campagne en feed optimaal ingericht.

Alle bevindingen worden uitgewerkt in een presentatie. Deze komen we graag toelichten op locatie. Uiteraard zijn onze potentiële opdrachtgevers ook van harte welkom op ons kantoor in de Mediacentrale in Groningen.

Klanten waar we trots op zijn

Omdat we geen sales doen moeten we het hebben van zeer tevreden klanten. Om een indruk te krijgen van onze werkwijze kun je hier enkele klantcases lezen:

Simian

Groeien als een raket. Als dat voor één bedrijf van toepassing is dan is het Simian uit Westerbroek. De cijfers zijn indrukwekkend: van de oprichter […]

Kaartje 2 Go

Kaartje2go

Sinds oktober 2016 werkt Rocket Digital samen met Kaartje2go, aanbieder van wenskaarten en meermaals getest als beste kaartjeswebsite van Nederland. In korte tijd is een […]

Alpha Men

Care for Skin & The Alpha Men

Sinds januari 2015 werken we samen met Care for Skin, een pure player op het gebied van huidverzorging en cosmetica. Care for Skin is in […]

ZUCA

ZÜCA Europe

Het verhaal van ZÜCA Europe is er één van ondernemerschap pur sang. Tijdens een bezoek aan een vriend in Amerika in 2012 zagen Koos en […]

Over Google Shopping

Met Google Shopping adverteer je met jouw producten in de zoekmachine van Google. Een Shopping-advertentie bestaat uit een afbeelding van het product, een titel, prijs en de naam van jouw shop. 

De voordelen van Google Shopping

  • Bovenaan in Google. Shopping-advertenties nemen een prominente positie in op Google en worden vaak boven of naast de tekstuele advertenties weergegeven.
  • Grotere kans op conversie. Bezoekers weten immers beter wat ze kunnen verwachten in vergelijking met een klik op een traditionele tekstadvertenties.
  • Meer potentiële kopers. Je neemt – naast de traditionele tekstadvertentie en organische positie – namelijk een derde spot in op Google.nl en vergroot de kans dat ze jouw website bezoeken.
  • Geautomatiseerd sturen op marges.
  • Zichtbaar op Google met het gehele assortiment.

Hoe werkt Google Shopping? Google Shopping instellen in 3 stappen.

Wil je zelf aan de slag met Google Shopping advertenties? Lees hieronder hoe je in 3 stappen eenvoudig een Shopping-campagne kunt instellen in Google Ads.

Wat heb je nodig?

  • Google Ads account. Nog geen Google Ads account? Lees hier hoe je een Google Ads account aanmaakt en instelt.
  • Google Merchant Center account. Nog geen Google Merchant Center account? Maak er hier een aan. 
  • Google account. Als je gaat werken met de producten van Google, dan heb je een Google account nodig. 
  • Productfeed die voldoet aan de productspecificaties van Google. Een productfeed is een export van alle producten uit jouw webshop. 

Stap 1. Google Ads en Merchant Center account koppelen

  • Allereerst ga je Google Ads koppelen aan je Google Merchant Center account. Om dit te doen log je in op Merchant Center, klik je op de steeksleutel en vervolgens op Gekoppelde accounts. Stuur vervolgens een koppelingsverzoek naar je Google Ads account door op ACCOUNT KOPPELEN te klikken. Vul hier je Google Ads ID en klik op KOPPELINGSVERZOEK VERZENDEN.  
  • Om het koppelingsverzoek te accepteren log je in op Google Ads, klik je op Tools en Instellingen en ga je naar de pagina Gekoppelde accounts. Zoek daar je Google Merchant Center account op en accepteer het koppelingsverzoek. 

Stap 2. Een productfeed uploaden

In deze stap gaan we ervan uit dat je het Merchant Center account hebt aangemaakt. Log in bij Merchant Center om een productfeed te uploaden. 

  • Klik in het linkermenu op Producten en vervolgens op Feeds.
  • Klik op het blauwe plusje en doorloop de stappen om een feed te uploaden. 
  • (Optioneel) Als je een feed wil testen voordat je de gegevens verwerkt, selecteert je ‘Uploaden als test’.

Het aanmaken van een productfeed is eenmalig. Zodra de feed is aangemaakt, kan je deze verversen zonder deze opnieuw te registreren. 

Zorg dat je feed up to date is door hem regelmatig te verversen. Je moet minimaal elke 30 dagen actuele productdata naar Merchant Center sturen. Het makkelijkst is om te kiezen voor gepland ophalen. Bij deze methode zal Google de feed namelijk automatisch verversen.  

Stap 3. Een Shopping campagne maken

In deze derde en laatste stap ga je een Shopping campagne aanmaken in Google Ads.  

  • Log in op je Google Ads-account.
  • Klik in het linkermenu op Campagnes.
  • Klik op de blauwe plusknop en vervolgens op Nieuwe campagne.
  • Selecteer het doel voor deze campagne (Sales of Campagne maken zonder doel) 
  • Selecteer Shopping als campagnetype.
  • Kies het land waar de producten worden verkocht. Zorg dat dit land overeenkomt met het land dat je hebt ingevuld bij het uploaden van je productfeed!
  • Kies je campagnesubtype: Slimme Shopping-campagne of standaard Shopping-campagne. Met een slimme Shopping-campagne zal Google proberen de conversiewaarde te maximaliseren. Bij een slimme Shopping-campagne geef je Google de controle over je biedingen en plaatsingen. Met een standaard Shopping-campagne heb je veel meer controle over je biedingen en plaatsingen. Bij een standaard Shopping-campagne kan je bijvoorbeeld per productgroep een doelrendement nastreven en aangeven op welke zoektermen je niet wil adverteren.   
  • Maak als laatst een advertentiegroep aan en klik op Opslaan.

Hulp nodig bij Google Shopping?

Wil je Google Shopping uitbesteden en wil je weten welke kansen er specifiek voor jullie campagnes liggen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dat kan via ons contactformulier of door simpelweg te bellen: 050 700 15 35.

volg ons op