In deze categorie vind je artikelen met betrekking tot Advertising. Klik op een artikel of start met typen en zoek door onze kennisbank.
Het bepalen van een budget voor Google Ads is niet eenvoudig. Het optimum budget is afhankelijk van heet veel factoren waaronder de marges van de […]
Channable is een uitgebreide feed management tool waarmee je data feeds kan optimaliseren en exporteren naar verschillende kanalen. Channable verstuurt jouw producten automatisch naar Google, […]
Binnen de wereld van online marketing is display advertising het adverteren met beeld- en/of tekstmateriaal op andere websites. Als je display advertenties uit wil serveren […]
Binnen Google Ads zijn er vier verschillende zoekwoordopties. Hieronder een overzicht. 1. Breed zoeken De advertentie wordt getoond bij alle zoekopdrachten die volgens Google relevant […]
Unieke Product ID’s (UPI) maakt het mogelijk dat Google producten herkent en zo volledig mogelijke informatie biedt in de vergelijkingen. Unieke product ID’s in Google […]
Een showcaseadvertentie is een type Shopping-advertentie voor een groep gerelateerde producten. Dus in plaats van te adverteren op één specifiek product, worden gehele productgroepen uitgelicht. […]
CPE (cost per engagement, ook wel kosten per betrokkenheid) is een bepaalde biedstrategie die we kunnen inzetten voor lightbox- en/of Google Shopping showcaseadvertenties. Bij bieden […]
Adverteren op Google kan je doen via het Google Ads programma. Google Ads in het advertentieplatform van Google waar je, onder andere, op basis van […]
Stap 1: Ga naar https://ads.google.com/intl/nl_nl/home/ en klik op Nu starten. Stap 2: Vul het e-mailadres in dat je wilt gebruiken om in te loggen bij […]
De smart shopping campagnes binnen Google Ads zijn de volgende stap van Google in het automatiseren van campagnes. Met dit type campagne worden zowel shopping […]
De kosten van Google Ads kunnen behoorlijk uiteenlopen, maar je hebt er altijd zelf de controle over. Binnen Google Ads werk je in de basis […]
Google Shopping is een onderdeel van het Google Ads pakket waarbij productadvertenties op basis van een productfeed vertoond worden. Bij dit advertentieformaat bepaald Google zelf […]
Het vertoningspercentage (VP) is het percentage vertoningen dat jouw advertenties hebben ontvangen, afgezet tegen het totale aantal vertoningen dat de advertenties hadden kunnen ontvangen (ook […]
Klikaandeel (click share) is het aantal klikken dat je daadwerkelijk hebt ontvangen in het zoeknetwerk, gedeeld door het geschatte maximumaantal klikken dat je had kunnen […]
YouTube TrueView for Action advertenties helpen bij het genereren van conversies op de website door de toevoegen van CTA’s en titel overlays in de advertenties. […]
‘Conversies maximaliseren’ is een biedstrategie van Google Ads waarbij machine learning wordt toegepast om biedingen voor elke veiling te optimaliseren. Biedingen worden automatisch ingesteld, met […]
De Facebook pixel helper is een handige plugin voor o.a. Google Chrome waarmee je het functioneren van je Facebook pixel kan controleren. Via deze tool kan […]
Dynamic search ads is een advertentieformat binnen Google Ads. Wanneer je een campagne inricht voor het uitserveren van dynamische zoekadvertenties hoef je geen zoekwoordlijsten op […]