Google Ads kosten

De kosten van Google Ads kunnen behoorlijk uiteenlopen, maar je hebt er altijd zelf de controle over. Binnen Google Ads werk je in de basis namelijk met een bod voor wat je maximaal bereid bent te betalen voor een klik en een dagbudget. Wel is het zo dat je met het ingestelde bod de veilingen in gaat. Is het bod dus te laag, dan zal je geen vertoningen, klikken en kosten genereren.

Hoeveel je moet bieden om met een klik vertoond te worden verschilt heel erg per zoekopdracht. Wordstream (een gerenommeerde internationale partij) publiceert jaarlijks een benchmark van de kosten per klik voor een aantal sectoren. Hoewel het grove richtlijnen zijn kan je daaruit enigszins opmaken hoe duur jouw sector is.

Uiteindelijk werken de meeste partijen er naartoe dat niet zozeer de kosten op zichzelf centraal staan, maar juist de verhouding tussen kosten en opbrengsten. Het optimaliseren van die verhouding is een van de dingen waar een online marketing bureau goed bij kan helpen.

volg ons op