Unieke Product ID’s (UPI) in Google Shopping

Unieke Product ID’s (UPI) maakt het mogelijk dat Google producten herkent en zo volledig mogelijke informatie biedt in de vergelijkingen.

Unieke product ID’s in Google Shopping zijn:

  • Global Trade Item Numbers (GTIN)
  • Manufacturer Part Numbers (MPN)
  • Merknamen (brand)
  • gtin [gtin]

    Gebruik het kenmerk gtin [gtin] voor het opgeven van Global Trade Item Numbers (GTIN’s). Een GTIN is de unieke identificatie van een product. Met dit specifieke nummer kunnen we advertenties van meer informatie voorzien en zijn producten eenvoudiger te vinden voor gebruikers. Producten die worden ingediend zonder unieke product-ID’s, zijn moeilijker te classificeren en kunnen mogelijk niet profiteren van alle functies van Google Shopping.

    mpn [mpn]

    Gebruik het kenmerk mpn [mpn] om het Manufacturer Part Number (MPN) van een product op te geven. MPN’s worden gebruikt om een specifiek product te onderscheiden van alle andere producten van dezelfde fabrikant. Gebruikers kunnen in Google Shopping specifiek zoeken op een MPN. Door het MPN op te geven, kunt u dus zorgen dat een product wordt weergegeven in relevante situaties.

    brand [merk]

    Gebruik het kenmerk brand [merk] om de merknaam van het product aan te geven. Het merk wordt gebruikt om uw product te identificeren en wordt getoond aan gebruikers die uw advertenties bekijken. De merknaam moet duidelijk zichtbaar zijn op de voorkant van de verpakking of het label van het product. De merknaam moet een integraal onderdeel van de verpakking zijn en mag niet kunstmatig worden toegevoegd aan de productafbeelding.

    Google handhaaft beleid op het gebruik van Unieke Product ID’s in Google Shopping.

    volg ons op