Wat is Verbeterde CPC?

Verbeterde CPC is een flexibele biedstrategie van AdWords die automatisch biedingen verhoogt voor klikken waar de kans groter is op een conversie. Wil je zoveel mogelijk conversies behalen, maar toch de controle behouden over de zoekwoordbiedingen? Kies dan voor de biedstrategie ‘Verbeterde CPC’.

Hoe werkt verbeterde CPC?

Daar waar eCPC vroeger nog een simpele set met regels was, is het inmiddels een stuk geavanceerder. Net als de volledige geautomatiseerde biedstrategieën werkt CPC met de input van machine learning. Bij het inschakelen van verbeterde CPC zal de biedstrategie zichzelf in eerste instantie gaan testen met de helft van de zoekopdrachten. Als de strategie daarmee een positief resultaat behaald zal het aandeel beïnvloede zoekopdrachten opgeschaald worden.

Wil je meer weten over automatische biedstrategieën? Lees dan ons blog ‘Welke flexibele biedstrategie gaat jouw campagne een boost geven?’.

volg ons op