Zoekwoordopties Google Ads

Binnen Google Ads zijn er vier verschillende zoekwoordopties. Hieronder een overzicht.

1. Breed zoeken
De advertentie wordt getoond bij alle zoekopdrachten die volgens Google relevant zijn. Synoniemen, spelfouten en gerelateerde zoekopdrachten worden hierin ook meegenomen.

Zoekwoord: zwarte schoenen
Zoekopdracht: zwarte slippers, zwarte voetbalschoenen, herenschoenen, zwarte schoen

2. Modified broad match
Elke los woord (met het plusteken ervoor) dat in de zoekterm zit moet voorkomen in de zoekopdracht. Ook sterk gelijke varianten worden hierin gematcht. De volgorde is hierin niet belangrijk.

Zoekwoord: +schoenen +kopen
Zoekopdracht: kopen schoenen, schoenen kopen, schoenen groningen kopen , online schoen kopen

3. Woordgroepen/Phrase match
Bij deze variant is de volgorde van de opgegeven zoektermen wel relevant. Er is een match als alle zoekwoorden in dezelfde volgorde in de zoekopdracht voorkomen. Hierbij kunnen er wel extra woorden voor of na de zoekwoorden staan, zolang zoekopdracht de opgegeven zoekwoord maar bevat.

Zoekwoord: “schoenen kopen”
Zoekopdracht: online schoenen kopen, schoenen kopen online, schoenen kopen in de winkel, schoenen kopen groningen

4. Exact
De zoekopdracht moet exact gelijk zijn aan de zoekwoorden. Deze variant zorgt voor de meeste controle.

Zoekwoord: online schoenen kopen
Zoekopdracht: online schoenen kopen

volg ons op