In deze categorie vind je artikelen met betrekking tot SEO. Klik op een artikel of start met typen en zoek door onze kennisbank.
Rich snippets zijn een verrijking van de organische zoekresultaten in Google. Bekende varianten van rich snippets zijn de review sterren of de prijs/voorraadinformatie van productpagina’s. […]
Er is sprake van mixed content wanneer er op een HTTPS-pagina bronnen via HTTP worden ingeladen. Denk hierbij aan afbeeldingen, video’s of scripts. Omdat de […]
Het robots.txt bestand is een text document welke in de root van de website wordt geplaatst en instructies voor crawlers bevat. Door onderstaande regels te […]
Een sitemap is in de meeste gevallen een xml document waarin een overzicht van alle webpagina’s op een website te vinden is. Standaard is deze […]
Met duplicate content wordt, zoals de naam al verklapt, verwezen naar dubbele content. Je website kan dubbele content krijgen doordat eenzelfde pagina via verschillende URL’s […]
Als een website (sterk) overeenkomende content op verschillende pagina’s bevat kan dat een verwarrend signaal naar Google zijn. Er wordt dan gesproken van duplicate content. […]
Google Webmaster Tools; dat is de oude benaming van hetgeen we nu kennen als de Google Search Console. Binnen de Webmaster Tools was het mogelijk […]
Het aanmelden van je website bij zoekmachines is iets wat vroeger veelal gedaan werd. Dat is ook wel te zien aan de pagina die Google […]
Directories kan doelen op een mapje op je computer, maar vanuit het SEO perspectief wordt meestal gedoeld op startpagina-achtige websites. Deze sites worden van oudsher […]
Linkbuilding is erop gericht om meer backlinks naar je website te verkrijgen. De reden daarvoor is dat Google je rankings deels baseert op hoeveel en […]
In je seo rapportages kan je zowel hyperlink, backlinks (of teruglink) of gewoon links tegenkomen. Deze naamgeving zal wellicht niet gelijk duidelijkheid scheppen over de […]
Wat is de search console? De search console, eerder bekend als de webmaster tools, biedt inzichten in de organische vindbaarheid van een website. Het is […]
De mobile-first index houdt letterlijk in dat Google bij het indexeren van de website als eerst naar de mobiele versie van de website kijkt. Waar […]
Een anchor tekst een HTML tag. Deze wordt gebruikt om het begin en het einde van een link aan te geven. Van oudsher gebruiken zoekmachines […]
Nofollow links worden gebruikt om aan te geven dat een crawler of bot deze link niet mag volgen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je […]
Een alt tag is een html attribuut dat gekoppeld wordt aan afbeeldingen. Dankzij de alt tag is het mogelijk om een beschrijving van de afbeeldingen […]
Majestic is online tooling die gebruikt wordt voor SEO werkzaamheden. De meest prominente functie is het aangeven van de autoriteit van een pagina/domein, dit wordt […]
SEO staat voor Search Engine Optimization. Het doel van SEO is om met je website zo hoog mogelijk in de organische resultaten te komen op […]